Näkyvyyden saaminen vaatii persoonaa. Ihminen kiinnostaa yritystä enemmän.
Somen mahdollisuudet ja riskit herätti vilkasta keskustelu DIF:n ja Pohjoisranta Burson-Marstellerin järjestämässä Some-koulutuksessa. Sosiaalisen median maailmaan johdatti Pohjoisranta Burson-Marstellerin Jarno Forssell painottaen Twitter- ja LinkedIn-kanavia ammatillisen roolin rakentamisessa. Ja vaikka äänen ja kuvan merkitys kasvaa, ammatillisessa viestinnässä pärjää hyvin tekstillä. Näkyvyyden saaminen vaatii kuitenkin persoonaa. Ihminen kiinnostaa yritystä enemmän.
Aamupäivän aikana viitattiin myös somessa aktiivisesti esiintyvien yritysjohtajien kuten Reijo Karhisen ja Mika Ihamuotilan tviitteihin: jos et ole somessa, et ole olemassa, ja jos johto ei ole asioinut verkkokaupassa tai ole somessa, johto ei voi tuntea kuluttajia. Keskustelua herätti myös somen tuoma muutos asiakaspalvelussa ja kriisiviestinnässä. Kriiseihin varautuminen ja niiden viestinnällinen hoitaminen edellyttää jatkuvaa somen monitorointia.
Osallistujat saivat ohjeeksi laatia kunnon esittelyn itsestään Twitteriin, jotta tviitin saajat tietävät, kuka tviittaaja oikein on ja mistä asioista hän on kiinnostunut. Kiinnostuksen kohteet eli teemat voi mainita esittelyssään, tai ainakin kannattaa määritellä itselleen teemat, joita seuraa.
Nordnetin osakestrategi Jukka Oksaharju kertoi lopuksi brändin rakentamisesta sosiaalisessa mediassa omakohtaisen kokemuksen kautta. Hän muistutti, että valitessaan haastateltavia mediaa kiinnostaa myös se, kuinka paljon haastateltavan voi odottaa tuovan jutulle ja lehdelle lukijoita somen kautta.
Somen mahdollisuudet ja riskit -aamupäiväkoulutus pidettiin perjantaina 24.11. viestintätoimisto Pohjoisranta Burson-Marstellerin tiloissa.
DIF:n jäsenet voivat tutustua tilaisuuden esitysmateriaaliin kirjautumalla sivustolle.