DIF, BrandWorxx ja Roschier järjestivät uusintana keväällä suuren suosion saavuttaneen aamiaistilaisuuden brändistä liiketoiminnan kehittämisessä. Tilaisuus pidettiin 27.9.2016.
Tilaisuudessa pohdittiin samalla, mitä hallituksen jäsenen tulee tietää brändin suojauksesta ja mikä on hallituksen vastuu brändistä.
BrandWorxxin toimitusjohtaja Jari Taipale valotti brändin roolia liiketoiminnan kehityksessä, ja Roschierin osakas Rainer Hilli kertoi riskien hallinnasta. Lisäksi DIF:n jäsenten Leena Paanasen ja Antti Pankakosken paneelikeskustelun veti DIF:n Senior Advisor Anne Korkiakoski.
Tilaisuudessa nostettiin esiin huoli suomalaisyritysten ja niiden tuotteiden puuttuminen maailman tunnetuimpien brändien listalta. Puheenvuoroissa painotettiin, että markkinoinnin avulla voidaan kasvattaa liikevaihtoa ja se pitäisikin nähdä investointina eikä kulueränä. Nimenomaan tämän katsantokannan ottaminen on hallituksen tehtävä. Pidettiin myös tärkeänä, että markkinointibudjetti eritellään, jotta tiedetään, mihin rahat menevät ja miten ne vaikuttavat.
Tilaisuuden esitysmateriaalit tulevat jäsensivuille pian.