Fjord Trends 2017 -raportissa tarkastellaan kahdeksaa digitaalista trendiä, joiden odotetaan mullistavan liiketoimintaa ja yhteiskuntaa tulevan vuoden aikana. Raportin julkaisi kansainvälinen muotoilu- ja innovaatioyritys Fjord, joka on osa Accenture Interactivea. Accenture on DIF:n teemakumppani.
Vuonna 2017 automatisoidut autot, älykodit ja digiassistentit luovat kokonaan uusia ekosysteemejä, jotka uhkaavat älypuhelimen pitkäaikaista valta-asemaa arjen komentokeskuksena. Tarinankerronta saa uusia muotoja välittömän, muokkaamattoman ja henkilökohtaisen sisällön yleistyessä edelleen. Totuuden jälkeisessä ajassa yritysten on otettava huomioon myös sosiaalinen kokemus käyttäjäkokemuksen lisäksi.
Lue raportti kokonaisuudessaan tästä.
”Digitaalisten palveluiden kehittämiseen ja hyödyntämiseen suhtaudutaan entistä tarkoituksenmukaisemmalla tavalla. Näemme käyttäjän kannalta aikaisempaa merkityksellisempiä ja hyödyllisempiä palveluita. Digitalisaatio etenee yhä uusille elämänalueille ja sen vaikutus syvenee”, sanoo Mark Curtis, Fjordin asiakkuuksista vastaava johtaja.
”Uuden trendiraporttimme tarkoitus on herättää keskustelua, tarjota tietoa ja inspiroida ihmisiä, mutta erityisesti sen tehtävä on tarjota hyödyllisiä näkemyksiä kokemusten suunnitteluun nopeasti muuttuvassa maailmassa.”
Raportti perustuu Fjordin yli 800 suunnittelijan työhön ja sen teossa on hyödynnetty myös kolmansien osapuolten tutkimusta ja asiakastyötä. Fjord Trends julkaistiin nyt kymmenettä kertaa.
Lue lisää trendeistä täältä.