Markkinointiasiantuntija Anne Korkiakosken mukaan Suomen kilpailukykyongelma ei voida ratkaista vain työvoimakustannuksia alentamalla. Työn hinnan sijaan olisi pohdittava, miten tuotteille ja palveluille luodaan enemmän arvoa markkinoilla. Directors’ Institute of Finlandin jäsen Anne Korkiakoski kertoi näkemyksistään Ylen haastattelussa maanantaina 25.4.2016.
Korkiakoski lähtisi rakentamaan suomalaisille tuotteille ja palveluille suurempaa markkina-arvoa muotoilusta, designista, käyttäjäystävällisyydestä, asiakaskokemuksesta ja brändistä.
– On siis panostettava tuotteistamiseen, konseptointiin, markkinointiin ja brändin rakentamiseen eli kaikkeen siihen, johon emme perinteisesti panosta, Korkiakoski sanoi haastattelussa.
Näyttävän uran muun muassa Koneen ja Elisan markkinointi- ja viestintäjohtajana tehnyt Korkiakoski pitää hallussaan peräti yhdeksää hallituspaikkaa. Korkiakoski istuu muun muassa Kämp Groupin, Kalevala Korun, Oral hammaslääkärien, Vaasan yliopiston sekä Haikon kartanosta tunnetun Vuoristo-yhtiöiden hallituksissa.
Lue myös Anne Korkiakosken blogi markkinoinnin merkityksestä.