DIFFuture-ohjelmassa keskusteltiin 11.12.2024 johdon mediasuhteista, kun vuorossa oli vierailu Alma-taloon, jossa keskustelua vetivät Kauppalehden päätoimittaja Riina Nevalainen ja Talouselämän päätoimittaja Jussi Kärki.
Aluksi päätoimittajat kertoivat lyhyesti Alma Businessmedioista, joihin Kauppalehti ja Talouselämä lukeutuvat. Businessmedioissa on panostettu digitaalisuuteen, ja kasvu digitaalisissa julkaisuissa onkin voimakasta. Alman talousmedioiden tarkoitus on tuottaa luotettavaa ja lukijoita hyödyttävää tietoa ja vastuullista yhteiskunnallista keskustelua sekä auttaa ihmisiä menestymään ja vaurastumaan.
Osallistujia kiinnosti muun muassa, mikä tekee haastattelusta onnistuneen molemmille osapuolille ja miten saa juttuaiheen läpi. Molemmista kysymyksistä keskusteltiin perusteellisesti. Päätoimittajat kannustivat vastaamaan haastattelupyyntöihin myöntävästi, sillä jos et itse mene mediaan, joku muu menee sinun sijastasi. Juttuaiheiden läpimenoon auttaa yhteiskunnallinen tarttumapinta tai yhteys johonkin ajankohtaiseen ilmiöön. Ennen yhteydenottoa mediaan, kannattaa ensin miettiä, miksi joku lukisi tämän jutun.
Yrityksiltä odotetaan nykyään yhteiskunnallista roolia, jopa kantaaottavuutta. Päätoimittajat toivoivatkin, että suomalaiset yritysjohtajat uskaltaisivat ottaa kantaa yhteiskunnallisiin asioihin nykyistä enemmän.