SnowBoard, pörssi- ja suuryritysten hallitusten sekä ylimmän johdon foorumi järjestettiin 14.–15.4. Levillä. Tilaisuus järjestettiin kymmenettä kertaa.
Tämän vuoden teemana oli yrityskulttuurit. Tapahtuman luonteen mukaisesti keskustelujen fokus oli hallitustyöskentelyssä. Aiheiden interaktiivisen käsittelytavan ansiosta osallistujat pääsivät tuomaan esille omia näkemyksiään, mutta ajatukset kahden tapahtumapäivän kuluessa tulivat myös haastetuiksi.
Kysymyksiä, joita SnowBoardissa pohdittiin niin pörssiyritysten, yrittäjien kuin akateemisen maailman edustajien alustamina olivat:
- Millainen rooli on toiminnan tarkoituksella, kun yritykset kehittävät omaa liiketoimintaansa kilpailukykyisemmäksi?
- Kuinka voimme tukea yrityskulttuurin kehitystä innovaatiomyönteiseksi ja muutosta rakastavaksi?
- Miten voimme hyödyntää megatrendit ja löytää keinot haastaa oman toimialan disruptorit omilla aseillamme?
- Miten yritysjärjestelyjen tavoitteet saavutetaan toisistaan eroavien yrityskulttuurien kohdatessa?
- Miten erilaisuudesta tehdään voimavara ja käännetään se mahdollisuuksiksi ja tuloksiksi?
- Mikä on yrityskulttuurin luomisessa, kehittämisessä ja johtamisessa johdon, entä hallituksen rooli?
- Miksi suuryritykset, joilla on johtava asema markkinoilla, haikailevat start up -firmojen toimintamalleja?
Keskusteluja alustivat muun muassa Jouko Karvinen, Kari Kauniskangas (Fiskars Oyj), Petri Kokko (Google), Mikko Kuitunen (Vincit Oy), Pekka Vauramo (Finnair Oyj) Tero Ojanperä (Visionplus Oy) ja Anne Birgitta Pessi (Helsingin yliopisto) ja Liisa Välikangas (Aalto Yliopisto ja Hanken).
EY järjesti SnowBoardin yhteistyössä Directors’ Institute of Finlandin, Ilmarisen ja Evlin kanssa.